Topmenu

Forretningsmodellen – trin for trin

Få inspiration til nytænkning af forretningsmodellen


Produkt

Hvad vil vi levere?

Kundeværdi – hvorfor køber kunderne vores produkt eller ydelse?

Positionering – hvor nyt og anderledes er det vi tilbyder?

Prisniveau – hvilket prisniveau skal produktet have?

Oplevelsescyklus – hvornår i købs- og forbrugsprocessen skaber vi unikke oplevelser og værdi?

Organisation

Hvodan vil vi lave det?

Ressourcer – hvilke ressourcer kræver det at starte og drive virksomheden?

Aktiviteter – Hvad laver vi i virksomheden?

Partnere – hvordan samarbejder vi med andre?

Salg

Hvordan vil vi sælge det?

Kunder – hvem er vore kunder?

Kunderelation – hvordan betjener vi vore kunder? Hvordan etablerer, fastholder og udvikler vi kunderelationer?

Kanaler – hvordan får vi produktet ud til kunderne?

Økonomi

Hvordan vil vi tjene penge?

Indtægter – hvordan tjener vi penge?

Prismodel – hvordan fastsættes prisen?

Omkostninger – hvordan er vores omkostningsstruktur?

  • Produkt – Hvad vil vi levere?
  • Salg – Hvordan skal det sælges?
  • Organisation – Hvordan kan vi lave det?
  • Økonomi – Hvordan tjener vi penge på det?

4 x 3 trin i opbygningen af en forretningsmodel

Det er naturligvis lidt mere kompliceret end som så, men hver af Aage Damgaards 4 spørgsmål kan deles op i 3 delspørgsmål.

Se hvordan i nedenstående video – som jeg lidt ubeskedent har lavet på engelsk i første omgang, så den også kunne bruges på BusinessModelArchitect.eu.

 Næste skridt…

Nu har du overblikket over forretningsplanens struktur, så nu er du klar til at dykke dybere ned i det enkelte element.

Tag første trin i opbygning af forretningsmodellen her...

 

Powered by WordPress. Designed by WooThemes