Topmenu

Kunder

Kategorien KUNDER hjælper dig med at generere idéer til kundesegmenter og reflektere over, hvem I ønsker at sigte efter som kunder.

Brug kortene sådan her:

Kig på kortene én af gangen og spørg jer selv:

Hvem skulle være jeres primære kundesegmenter, hvis I skulle bruge kortet som retningslinie?

Vælg højst 1-3 segmenter pr. kort. Mange vil være gengangere.

Hvis I på forhånd ved, hvilke kriterier I vil vælge kunder efter, så kan I nøjes med at brainstorme over disse.

Eksempel:

Niche

Hvilke nicher findes der I markedet? Hvilke kundegrupper – gerne snævre – har så specifikke behov, at de ikke er tilfredse med de brede løsninger på markedet?

Som tøj- eller skobutik eller som fx frisør kan man måske specialisere sig i en bestemt subkultur og dens tøj- og hårmode.

Vækst (og Betalingsevne)

Hvilke befolkningsgrupper eller brancher er i vækst og vil være det i fremtiden?

Jeg har arbejdet med værktøjsfabrikker, der fokuserer på støbeværktøj til medicinalindustrien, da denne forventes at være i vækst i lang tid fremover.

Dertil kommer, at medicinalindustrien også tjener godt og har god BETALINGSEVNE.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes